Entry: Cerita Mines yang tak berapa glam... Monday, June 01, 2009



Salam,

 

Hari ini 1 June. uiks cepatnya dah masuk bulan june?? yay!! bulan special nih! hehehe. Ok kita tinggalkan dulu kisah bulan june ni cuma apa yang nak aku kongsikan adalah cerita tentang hujung minggu aku semalam.

 

Hari sabtu, aku seharian di rumah tak ada apa-apa programpun!. Tapi my hubby dan my Aysha balik Shah Alam kerana jiran umi ada majlis kenduri kahwin anaknya. Akukan kerja. (alasan!! hehehe)

 

Hari ahad, aku ke Mines. Kan sekarang ni sedang berlangsung pesta buku kat sana. Tujuan utama aku ke sana dengan alasan nak carikan buku untuk my Aysha. Aku pergi dah petang. Keluar rumah jam 3 petang dan jalan ke Mines jam giler!!. My hubby sudah merungut-rungut. Aku disebelah diam tak berkutik.

 

Lebih kurang jam 4 petang baru sampai dan tempat pertama yang kami tuju… cari makan. Lapar la!! Kami makan Kenny Rogers pilih seat tepi 'sungai'. Sementara menunggu pesanan sampai, my Aysha sudah teruja melihat boat. Dia nak naik tapi memandangkan sekali naik memakan masa selama lebih kurang 45 minit… aku cakap kat dia lain kali! kita cari buku dulu. Nasib baik la my Aysha dengan buku adalah pair yang sangat ngam. Senang aku nak pujuk!! hehehe suakan aje buku atau mag. yang dia suka… diam la dia.

 

Lepas makan terus ke tempat di mana berlangsungnya BF tersebut. Masuk-masuk jer… mak ai… nikan hujung minggu. Mana semua orang? tak sesak seperti kat PWTC pun!. Atau aku yang high aspectation? Biarlah!. Senang sikit nak cari buku.

 

Aku ke booth MPH carikan buku my Aysha (sebab booth ini letaknya di hadapan pintu masuk). Pusing punya pusing sampai berpusing-pusing kepala aku… TAK ADApun buku Peter & Jane untuk my Aysha. My Aysha biasalah dah nampak buku yang sebegitu banyak… like heaven la… sampaikan asyik tersangkut aje! huhuhu

 

Lepas tu kami (me & my Aysha… my hubby tunggu kat luar) berjalan dari booth ke booth. Sampai ke booth Ana Muslim, aku belikan (atas permintaan) my Aysha 2 buah mag Ana Muslim untuk my Aysha. Kat sini juga terserempak dengan kak Yati (NB) & Qaisara. Seronok sungguh sembang-sembang lepas tu aku tinggalkan kak Yati dan menapak ke booth NB Kara nak jumpa dengan kak suraya. Lepas borak-borak (nak beli buku, semuanya aku dah ada!!) aku cari pula booth JS yang tersorok kat belakang! Yang ada kat sana cuma Abang Rosdi, OLy dan anak buah kaksu. Kaksu dan kakyah ke surau.

 

Sementara tunggu kaksu dan kakyah balik, aku sempat beli Dame Zoete Sarah karya Khairyn Othman (ini salah satunya aku ke Mines sebab nak beli buku Khairyn) dapat token yang sunggguh cantik!! terpaksa sembunyikan dari my Aysha nanti dia nak!! hehehe (mengalahkan budak-budak la aku nih!) ahaks!!

 

Oleh kerana kaksu & kakyah belum balik aku pusing-pusing lagi sekali. Pergi sekali lagi kat MPH (mana tau aku terlepas pandang) selagi tak dapat buku untuk my Aysha aku tak senang hati, sebab dah janji dengan dia!. Pun tak jumpa jugak. Akhirnya aku fed-up… lain kali ya sya!!. Terserempak dengan my hubby (ops sudah ada 5 missed calls!) aku cakap ngan my hubby nak cari kamus bahasa arab untuk my Aysha. Tapi sebenarnya aku curi-curi pergi ke booth JS lagi sekali nak jumpa dengan kaksu dan kakyah. Lagipun aku nak ambik buku yang aku kirim kat kakyah. Nasib baik kaksu dan kakyah dah ada!! *big hug utk kaksu & kakyah* tapi sayang aku tak boleh nak join kakyah dan kaksu makan jagung! SORRY kekanda2ku sebab hari ni aku pasang drebar jadi aku kena ikut time drebar!!.

 

Lepas jumpa kaksu dan kakyah aku terus menapak keluar dari Mines dan terus balik ke rumah!. Uuwaaa aku terlupa nak cari bantal lapik duduk untuk aku!! ni nak cepat punya pasal la ni... huhuhu sedih ar!!

 

Malam tak tahu nak buat apa… nak baca buku, belum berbalut. Yang dah berbalut… menyakitkan hati la pulak nak baca. Bukan sebab isinya tetapi sebab conditionnya yang buat aku frust tahap gaban. Sudahnya aku membega-begakan satu 'rumah' aku yang dah bersawang… almaklumla aku nikan 'kaya' jadi banyak la rumah persinggahan... hehehe kalau korang rajin datang la ->sini<- tapi tak ada apa-apapun kat situ!. Lepas tu tukarkan lagu kat rumah sembang buku dan juga rumah ini (kalau korang perasan la!).

 

Oklah… berhenti sini dulu la… ops sebelum tu nak wish kat TV3 selamat menyambut ulangtahun bersiaran ke-25 tahun pada hari ini. Mereka start bersiaran pada 1 June 1984. Dan kalau tanya aku siapa selebriti TV3 terawal yang aku paling suka adalah Wan Zaleha Radzi… (sampai sekarang aku masih admire kat dia!!) kerana kamikan berkongsi surname yang sama… ahaks!!

 

Oklah… sehingga itu…. daaaaaaa

 

   0 comments

Leave a Comment:

Name


Homepage (optional)


Comments